Mijn uitdaging

Op de donkere namiddag van 29 december 2011 lette een automobilist even niet op bij het uitrijden van een parkeerterrein. Om in het verkeer in te kunnen voegen zette hij de Golf van zijn zoon vlak voor mijn scooter op het fietspad. Ik kan me er niets van herinneren. En daar begint mijn uitdaging.

De eerste weken na het ongeluk draaiden om de uitdaging hoe om te gaan met de pijn van een gebroken bekken, een gebroken onderrug, een hersenschudding en een knie vol hechtingen. Het helingsproces bestaat voor mij uit 7 weken strikte rust op bed, dus de uitdaging de verveling de baas te blijven volgde snel daarop. En nu, aan het einde van week 3, begint de volgende uitdaging: het verwerkingsproces.

Het verwerken wordt bemoeilijkt doordat ik me niets – zelfs niet de eerste uren in het ziekenhuis – kan herinneren. En toch huil ik nu tranen met tuiten. Om alles. Om niets. Om een ambulancesirene in de verte, of om het feit dat het niet lukt mijn sok aan te trekken. De douche die ik zo mis, het examen dat ik niet heb kunnen maken, de kleren die ze van mijn lijf hebben geknipt. En zo zullen er vast nog meer momenten komen, momenten, gedachten, herinneringen, die een uitdaging zullen vormen.

Maar, ik neem me hierbij plechtig voor die uitdaging aan te gaan. Met volle overtuiging. Met hart en ziel. Ik kom hier doorheen.

LC

Deze blogpost is geschreven in het kader van WOT (Write on Thursday). Op het blog van Karin Ramaker lees je er alles over.

11 gedachtes over “Mijn uitdaging

  1. Flinke uitdaging. Zonder te weten waar het vandaan komt of waar het naar toe gaat. Zonder dat je er zelf voor gekozen hebt. De uitdaging die het leven aan je stelt, aangaan. En dat gaat jou lukken! What doesn’t kill you, makes you stronger…

    Like

Geef een reactie

