Bitterzoet

Heb jij wel eens last van tegenstrijdige gevoelens? Vandaag heb ik het heel sterk. Vandaag is namelijk de dag waarop mijn studiegenootjes hun diploma voor de communicatieopleiding waar ze het afgelopen jaar zo hard voor hebben gewerkt, feestelijk krijgen overhandigd bij Beeld en Geluid in Hilversum. En ik had er zo graag bij willen zijn. Natuurlijk had ik niets liever dan dat ik mijn diploma vandaag zelf in ontvangst had mogen nemen. Maar doordat ik mijn examen heb moeten missen door de gevolgen van de aanrijding, is daarvan echter geen sprake. En dat vind ik niet leuk, maar ik heb er vrede mee. Mijn tijd komt nog wel; dat examen mag ik in juni alsnog doen. Tegen die tijd ben ik echt wel weer ter been. Dat komt goed.

Toch was ik zo graag bij deze feestelijke afsluiting van ons gezamenlijke streven geweest. Mijn studiegenoten en ik hebben zo hard gewerkt het afgelopen jaar. Alleen thuis, maar ook met zijn allen tijdens de lessen in alle uithoeken van het land. We hebben samen gelachen, maar ook gehuild. Elkaar een hart onder de riem gestoken of bemoedigend toegesproken. En wanneer nodig, elkaar duwtjes in de rug gegeven. Het aantal ‘top’s’ was altijd groter dan het aantal ‘tips’.

Ik ga ze missen, die lieve en leuke studiegenoten van me. En dat is de reden dat ik vandaag bitterzoete gevoelens heb. Ik ben zo blij voor ze dat ze zijn geslaagd, dat ze vandaag eindelijk dat welverdiende papiertje in ontvangst mogen nemen. Maar ik had zo graag onderdeel willen zijn van het feestgedruis, het met ze willen delen. Voor een laatste keer iedereen willen zien en spreken. Voor een laatste keer groep CM71 bijeen…

Gefeliciteerd kanjers. Geniet met volle teugen van deze dag; dit is jullie moment. In gedachten ben ik bij jullie. LC

5 gedachtes over “Bitterzoet

  1. Hoi Chantal,
    Ik kon er helaas ook niet bij zijn. Echter, ook jij gaat dat felbegeerde diploma over enkele maanden halen. Kanjer dat je bent!!!

    Gr. Tabitha

    Like

      1. Hi babe,

        Ik was enorm aan het twijfelen of ik zou gaan gisteren of niet. Uiteindelijk ben ik toch gegaan, om mijn lieve medestudenten te zien. Iedereen kreeg een tegeltje met een uitspraak erop die op hem/haar slaat. Ik voelde van te voren al aankomen dat ik vast niet een soortgelijke boodschap zou krijgen als de rest. En dat klopte… ”met gezonde ambitie kom je verder”. Want volgens onze mentor zou ik het liefst morgen manager opleiden bij Vd Hilst zijn. Toen bleek voor mij wel dat zíj mij in ieder geval niet heeft leren kennen in het afgelopen jaar. Ik ben namelijk leergierig ja, ik wil mijn werk graag heel goed doen, ja. Maar ongezonde ambities heb ik totaal niet. Ik zie mijn eindstation als (een verdomd goede) communicatieadviseur. En thats it. En of ik dat morgen bereikt wil hebben? Nee, maar ik wil wel graag mijn vrije tijd inzetten om veel te leren, dat wel. Ik heb vandaag dus een wat bittere nasmaak van de diploma uitreiking. Hoewel ik me ook wel afvraag, waarom zou het me eigenlijk raken wat één persoon van me denkt, alleen omdat ze toevallig bij Van der Hilst werkt. Ik weet zelf toch wel beter?

        In ieder geval weet ik zeker dat jij in Juni dat examen hartstikke goed gaat doen. En eigenlijk komt dat ook alweer best dicht in de buurt. Heb jij het ook lekker in the pocket! Dat zou toch een fijne afsluiting zijn van de rottijd die je de afgelopen tijd hebt doorgemaakt. Ik kijk er naar uit om je weer stralend te zien! 😉

        Like

  2. Is volgend jaar manager opleiden bij Van der Hilst willen zijn ‘ongezonde’ ambitie dan?? Ik zeg er geen nee tegen hoor! Ik denk zelfs dat het er administratief zelfs alleen maar beter op zou worden bij Van der Hilst!! 😉 Hoorde nu weer dat er verkeerde geboortedata op enkele certificaten stonden… pfff.
    Dus ik denk dat je er zwaarder aan trekt dan dat je zou moeten. Je bent gewoon een toppertje met een GEZONDE ambitie (blijven leren en ontwikkelen is ook ambitie) en ik denk dat je iederen versteld hebt doen staan het afgelopen jaar. Dus geniet daarvan. En wie weet word je over een paar jaar wel manager communicatie. Of mentor bij Van der Hilst! Wie weet?

    En ik hoop zeker dat suffe papiertje te halen in juni! En dan sluiten we de hele periode af met een bring-it-your-own-barbeque/examenfeest/reunie eind juni. De datum volgt!! LC

    Like

Geef een reactie

