Een stapje terug, twee stapjes vooruit

De knoop is doorgehakt, de beslissing is genomen. Vorig jaar november grapte ik nog dat 2012 mijn jaar zou worden: mijn nieuwe diploma op zak; twee nieuwe uitdagende functies… Wat kunnen dingen anders lopen door net een paar seconden in het verkeerde moment op de verkeerde plek te zijn.

Zó kwaad en zo ontzettend verdrietig was ik in januari. Waarom had ik niet 2 weken later aangereden kunnen worden? Nu kon ik niet op voor mijn laatste examen! Heel 2011 had ik hiernaartoe gewerkt. Elke vrije minuut was het afgelopen jaar hier aan besteed. Het zou de afsluiting zijn van een jaar hard werken om dat felbegeerde communicatiepapiertje in bezit te krijgen. En nu moest ik nog eens vijf maanden extra wachten voordat ik mijn communicatieopleiding kon afronden. Juni was nog zo ver weg!

Het maakte de beslissing waar ik de afgelopen week mee heb geworsteld er alleen maar zwaarder op. Ik wilde er niet aan toegeven. Ik wilde mezelf niet laten kennen. En toch heb ik moeten besluiten dat het beter is voor mij om me op dit moment enkel en alleen op mijn revalidatie te richten. De studie even te laten voor wat het is. Mijn eindexamen en dat zo gewenste papiertje nogmaals met een halfjaar uit te stellen. Ik red het gewoon nog niet, zo simpel is het. Maar wat is het ontzettend moeilijk om dat aan mezelf toe te geven. En het mag dan een verstandige beslissing zijn, leuk is-ie niet.

Maar niet getreurd, dit keer weet ik het zeker: 2013 wordt mijn jaar! En dit besluit geeft me de kracht, de tijd en de energie daar hard naartoe te werken. Een stapje terug, maar twee stapjes vooruit!

LC

2 gedachtes over “Een stapje terug, twee stapjes vooruit

  1. “Lijden leidt tot inzicht”. Je hebt het lijden gebruikt om meer over jezelf te leren. “Wat is het meest belangrijk in mijn leven”? Ik ben blij met het antwoord dat je gevonden hebt.

    Like

Geef een reactie

