Geen zin

Het is donker. Zachtjes hoor je de regen tikken op het slaapkamerraam. Je wekker piept. Een hartgrondige verwensing komt uit je tenen. Je wil nog niet denken aan opstaan. De slaapkamer is ijzig koud en je weet dat de badkamer niet veel warmer zal zijn. Je haalt uit naar de wekker in de hoop de snooze-knop te raken. Het lukt. Je kruipt nog wat dieper onder de dekens, in je heerlijk warme bed. De slaap wil alleen niet meer komen. Ergens knaagt dat stemmetje dat je vertelt dat je eruit moet. Je moet je gaan klaarmaken voor werk. Je herinnert je dat deze dag vol is gepland met saaie vergaderingen en vreselijke afspraken. Rennen van hot-naar-her. En dan zegt dat duiveltje op je schouder dat je je ook ziek zou kunnen melden…
Natuurlijk doe je dat niet, maar wie kent dat gevoel niet? Heerlijk een lange dag doorbrengen in bed, de dekens over je hoofd, geen werk, geen gezeur.

Ik sla ’s ochtends mijn wekker uit, draai me nog een keer om en verlang naar de ochtenden waarop ik naar mijn werk moet. Nog even wachten en ik vraag me vast weer af waarom ik daar ook alweer naar verlangde…

2 gedachtes over “Geen zin

  1. Dromen zijn niet altijd bedrog… Ook al kan het lang duren voor je ze werkelijkheid laat worden. Stapje voor stapje… Mooi en herkenbaar blog. Je wiltber weer ‘gewoon’ bijhoren! Knok door! Het gebeurt!

    Like

  2. Ah ja dit is ook weer zo’n herkenbaar stukje. Gewoon weer terug willen naar de “normale” tijd. Mijn collega zegt altijd: Niets komt voor zijn tijd. Ik hou mij hier vaker aan vast dan mij lief is, zeker als ik er even doorheen zit.

    Like

Geef een reactie

