Face your fears, wipe your tears

Glimmend stonden ze me toe te schijnen. En ik wilde wel. Echt. Maar toch, ondanks alle grootspraak en stoer gedrag, weerhield iets me. Durf. Ik durfde niet. Vier maanden geleden zat ik namelijk voor het laatst op een scooter. Ik kan me er niet meer zo veel van herinneren. Wel dat ik wakker werd in het ziekenhuis.

Maar nu was het tijd: tijd om een nieuwe scooter aan te schaffen. De vrijheid roept. En ja, ook op de scooter zal ik moeten revalideren. Mijn durf weer vinden. Weer genoeg lef hebben om deel te nemen aan het verkeer en niet te schrikken bij elke auto die van links of rechts komt. Dus het is tijd.

Daar stond ik dan. De keuze was teruggebracht tot twee. Exact hetzelfde model als dat ik had, en een totaal ander model van een ander merk. Het moment was daar om plaats te nemen op beide scooters om even het verschil te ‘voelen’. En het leek zo’n heel kleine, nietige stap. De scooters stonden op hun standaard, ik hoefde er niet op te rijden, alleen er maar even op te gaan zitten. Toch sprongen de tranen in mijn ogen, kreeg ik een brok in mijn keel en fladderde de angst rond in mijn buik. Ik werd er niet boos om, of verdrietig. Ik liet het gewoon even ‘zijn’. Het duurde maar kort, vast niet langer dan een minuut. En toen, toen nam ik de stap en ging zitten. Wat een heerlijke overwinning! Wat een fijn gevoel om mijn angst onder ogen te hebben gezien en te hebben geconfronteerd. Ik voel nu dat het goed gaat komen. Het einde is in zicht, de finish is te zien. Ik weet dat ik nog vele kilometers af te leggen heb, maar nu ben ik er zeker van dat ik het ga halen. Een grote grijns lijkt wel vastgebeiteld op mijn gezicht.

Nu rest alleen nog het probleem dat ik geen keuze heb kunnen maken. De nieuwe helm is wel al aangeschaft, maar voor welke scooter moet ik nou kiezen? De oude vertrouwde, de scooter die me nooit in de steek liet, maar in dit geval toch een vervanger is van mijn oude liefde (en dat zal nooit meer hetzelfde worden)? Of een totaal nieuw model van een ander merk, zodat ik helemaal opnieuw begin: een nieuwe start?

Gelukkig heb ik nog een paar nachtjes om daarover na te denken. En ik denk dat ik deep-down-inside de keuze al heb gemaakt. Ik heb alleen nog even wat tijd nodig.

LC

8 gedachtes over “Face your fears, wipe your tears

    1. Hier, als op mijn blog? Of elders? Ik weet overigens nog steeds niet welke het gaat worden. Ik hoop morgen of zaterdag een proefrit te maken (steeds een stapje verder) en dan mijn beslissing te nemen. Ben benieuwd!

      Like

Geef een reactie

