S T U K

Soms wil ik zo graag dat ik helemaal in het gips zat. Dat elke plek die pijn doet – en dan heb ik het echt niet over een pijntje, een krampje, een steekje, nee, over PIJN – helemaal omwikkeld was met verband. Zodat de buitenwereld kon zien dat ik nog niet beter ben, ook al kan ik weer lopen. Dat ik nog niet klaar ben om aan de wensen en verwachtingen van iedereen te voldoen. Want dat is waar ik voor mijn gevoel alleen nog maar mee bezig ben: het anderen naar de zin te maken, omdat ik me zo ontzettend schuldig voel dat ik nog steeds niet ben gerevalideerd. Maar ik kan niet meer. I K  K A N  N I E T  M E E R.

Ik voel me zo gefrustreerd, zo boos, zo machteloos! Ik wil schreeuwen, slaan, schoppen, smijten! Ik kan nog niet meer uren arbeidstherapeutisch werken, ik kan nog niet een hele dag voor twee kinderen zorgen, ik ben er nog niet klaar voor om een kostenoverzicht te maken voor de verzekering. Ik kan nog niet de BOB zijn, ik kan nog niet studeren, ik kan nog niet meer het huishouden doen dan dat ik nu doe, ik kan nog niet een hele avond de deur uit. En geloof me, ik zou niets liever willen dan dit alles. Echt. Maar ik kan het nog niet. Hoe rot ik het ook vind het toe te geven. Aan jou, en aan mijzelf. Naast het feit dat ik nog wel eventjes bezig ben met revalideren, zit ik gewoon helemaal tot de grond toe stuk. S T U K. Letterlijk en figuurlijk.

Ik ben zo ontzettend moe. Ik wil slapen. Ongestoord. Zonder schuldgevoel.

3 gedachtes over “S T U K

  1. 1 klein dingetje…. (want ik ga heus niet zeggen hoe verschrikkelijk KmP het is en ik het voor je vind 🙂 . Het staat in je blog, maar hoeveel mensen lezen dat? En lezen de mensen, die het MOETEN lezen het? Het is misschien eng, maar mijn advies is om het te mailen of geprint onder neuzen te leggen. #hug

    Like

  2. Laatst had je een hele mooi tweet geretweet van Met K.com (zo uit mijn hoofd)
    Ik vond dat heel toepasselijk. Mensen denken inderdaad dat alles goed met je gaat alleen al omdat je op twee benen staat en de wereld toe lacht… Ze zien niet wat “alles” werkelijk met je doet!!

    Like

Geef een reactie

