Gevangen

Ik zit gevangen. Dikke staven van metaal sluiten mij in. Bewegingsruimte is er niet; ik kan geen kant op. De ruimte is donker, angstig donker. Ergens in de verte is wel iets van licht, van een raam misschien, maar het is ver, heel ver weg. Het is stil. Angstig stil. Alleen het geluid van een vallende druppel echoot keer op keer en af en toe hoor ik zacht voetstappen weerklinken. Of is dat mijn fantasie? Word ik langzaam gek? Ik schreeuw hard, zo hard als ik kan. Mijn stemt weerkaatst tegen de muren. Ik wil hier zo graag uit. Paniekgevoelens overmeesteren me. Waarom hoort niemand mij? Ik begrijp niet waarom ik hier zit. Gevangen, in het donker, alleen. Wat heb ik verkeerd gedaan? Waarom? Ik schreeuw de longen uit mijn lijf tot ik geen stem meer over heb. Ik huil rivieren van tranen. Ik rammel aan de tralies tot de blaren op mijn handpalmen staan. Het helpt niet. Niets helpt.

Nachtenlang dezelfde droom. Iedere nacht weer.

5 gedachtes over “Gevangen

  1. Lieve,
    Ik ben heel blij dat je me dinsdag al gewaarschuwd had… Ondanks dat komt de heftigheid rauw en onverdund binnen! Ik beschik niet over de krachten en de instrumenten om het voor je open te breken. Maar ik kom naar het raam en elke plek, die jij kan bereiken om contact te maken.
    En tenslotte hoop ik dat die dromen wegblijven, die heb jij helemaal niet nodig om te weten hoe het zit.
    #hugdoordetraliesheen

    Like

    1. Aan het eind van het eerste half jaar vraag ik je om terug te kijken naar wat je hebt bereikt. En vooral heel erg trots te zijn op jezelf! Als je ballonnen in huis hebt, blaas er dan eentje op en hang hem aan je kont… Beloofd is beloofd!

      Like

  2. Hey Chantal,
    Je blog raakt me.., waarom?
    Het voelt voor mij als onrecht..ook ik knuffel je,
    waar hoor je die voetstappen? Als jij het licht van het raam zou zijn, wat zou dat licht of het raam je dan vertellen?
    Sterkte bikkel,
    warme groet Marjolein

    Like

Geef een reactie

