Hoelang duurt tijdelijk?

Wat is tijdelijk? Wat houdt tijdelijk in? In het woordenboek kom ik niet verder dan: ‘1. voorbijgaand, vergankelijk 2. voor een bepaalde tijd’. Tijdelijk is dus afmeetbare tijd: het heeft een begin en een eind. Maar is er een beperking aan die tijd? Hoe lang mag tijdelijk duren? Een dag lijkt te kort, maar een week? Of 2 weken? Een maand, een jaar? Een paar jaar?

Ik ben tijdelijk uit de roulatie door de gevolgen van een verkeersongeluk. Dat staat er in mijn out-of-office-reply. In het begin dacht ik nog dat dat een week of 8, misschien 9, zou duren. In het LUMC hadden de artsen van de afdeling Orthopedie me immers verteld dat botten met 6 tot 8 weken geheeld zijn. Maar het gaat dus uiteindelijk helemaal niet om die botjes, het gaat om bindweefsel! En ‘het herstel van bindweefsel kan vele maanden tot meer dan een jaar in beslag nemen. De oorspronkelijke structuur zal echter nooit volledig worden hersteld’. Dat laatste verzin ik niet, dat komt rechtstreeks uit de boeken van de fysiotherapeuten.

Meer dan een jaar… is het dan nog steeds tijdelijk? Het voelt namelijk zo ontzettend NIET tijdelijk. Meer als voor altijd en eeuwig…

Maar laat ik het van de positieve kant bekijken: het ongeluk was een kleine 7 maanden geleden. Dat maakt dat ik over de helft ben van de hersteltijd! Tijd voor een feestje dus: nog maar een paar maanden te gaan.

LC

Deze blogpost is geschreven in het kader van WOT (Write on Thursday). Op het blog van Karin Ramaker lees je er alles over.

4 gedachtes over “Hoelang duurt tijdelijk?

  1. Botjes en/of bindweefsel . . . Wat het meeste impact heeft zijn alle gedachten & gevoelens rondom jouw ongeluk en het thuis-zijn, kan ik mij zo voorstellen 😉

    Ik wens jou dat je hele proces, ondanks de soms wat minder leuke momenten, ook als een ‘mooie reis’ kunt ervaren.

    Liefdevolle groet,
    Sonja

    Like

    1. Dank je Sonja! Inderdaad, alle gedachten, gevoelens en het gevecht met de tegenpartij, maar ook met mijzelf, hebben een boel impact. Ik vind het dan ook heerlijk om op deze manier wat frustratie van me af te kunnen schrijven. En dit soort reacties doen heel veel goed! LC

      Like

  2. Wow. Ik ben onder de indruk van wat jij door moet maken. Zeker na even kort je EIN-DE-LIJK bekeken te hebben. Ik wens je ondanks de moeite een – uiteindelijk – goed herstel.

    Sterkte!

    Like

Geef een reactie

