Slak

Mijn lichamelijke vooruitgang is voor mij niet merkbaar. Voor mijn gevoel kruip ik als een trage slak het pad naar de eindstreep. De eindstreep waarvan ik me afvraag of ik het ooit ga halen. Die eindstreep is voor mij in ieder geval zo ver dat het niet zichtbaar is. De hoop het snel in zicht te krijgen heb ik laten varen. Keer op keer dacht ik dat ik er bijna was, dat ik alleen nog dit ene heuveltje over moest en dan het beloofde land zou vinden. Keer op keer blijkt er na dat heuveltje er weer een te zijn. Sommigen noemen dat het leven, sommigen denken dat je hierdoor de belangrijke lessen in het leven leert. Ik merk dat ik er alleen maar vermoeider van word. Ik ben moe. Zo ontzettend moe. Ik wil slapen, ongestoord. En het lukt me niet. Niet alleen door de fysieke klachten, de nachtmerries die mijn nachten doorbreken of de bijwerkingen van mijn medicijnen, maar ook omdat er nog zoveel ‘moet’. Alles is blijven liggen de afgelopen maanden. De administratie, de studie, de betalingen, de belasting en nog veel meer. Het geeft onrust, heel grote onrust in mijn buik. Daarnaast is er de Hoofdpijn die ervoor zorgt dat ik me wil verstoppen in een donkere en geluidloze ruimte. Die zorgt dat ik apathisch voor me uit staar gedurende de hele dag, niet in staat te bewegen of te denken. Ik ploeter maar voort, over die lange, lange weg. De weg waar geen einde aan lijkt te komen. Met hier en daar een kiezelsteentje op mijn weg, maar ook grote heuvels en bergen en hopen stront. Alles lijkt wel een gevecht. En ik ben het vechten moe. Ik wil niet meer. Ik wil niet meer vechten. Ik dacht dat ik rust wilde, maar nu bij de vijfde aaneengesloten dag op bed met Hoofdpijn besef ik me dat ik geen rust wil. Ik ben aan een verzetje toe. Ik wil weer leven. Want dit, dit is geen leven.

Een gedachte over “Slak

  1. Hey,..ik lees je berichtje van oktober. Je houd het verdomme wel vol hoor. Kom op nou,,,,je MOET blijven vechten, voor jezelf, voor je lieffie…voor iedereen. Kijk eens op de site van Rosita Diependaal, kennis van ons. Ze geeft op 31 oktober een universele healing. Hoef je niet naartoe, kunt gewoon thuisblijven op de bank. Van 21.00 tot 21.30 uur. Wie weet sterkt je dat een beetje Chantal. Ik leef met je mee. Blijf sterk he, kom op. Je Ruzzle maatje….Frank…

    Like

Geef een reactie

