Werk-e-mail

Nieuwsbrieven. Twittermeldingen. Spam. LinkedIn-verzoeken. Yammermeldingen. Nog meer nieuwsbrieven. En één verdwaalde mail aan mij met een vraag.

Vanochtend checkte ik mijn werk-e-mail. En nu voel ik me rot. De wereld draait door zonder mij. De wereld kan prima zonder mij. De wereld weet waarschijnlijk amper nog dat ik besta.
Maar wat had ik dan verwacht?! Ik ben verdomme al 14 maanden uit de running. Bovendien is het niet de eerste keer dat ik mijn mail check, kom op zeg. Maar stiekem wellen de tranen op in mijn ogen. Mijn lieve, fijne collega’s zitten in een spiksplinternieuw pand, op een nieuwe locatie en werken volgens een nieuwe methode. Collega’s die ik al jaren ken, verlaten het centrum. Alles verandert, behalve ik. Ik lig hier maar.

Het is zuur. Ik wil zo veel meer dan dit. Als er iemand graag weer gewoon aan de slag wil, dan ben ik het wel. Zo’n feestje vind ik het nu niet. ‘Tuurlijk is het niet alleen maar ellende. No way. Dat laat ik niet gebeuren. Maar wat zou ik graag elke dag weer onder de mensen willen zijn. Me weer nuttig willen maken. Het gevoel weer hebben dat ik iets kan betekenen. Dat ik mensen kan helpen. Plooien gladstrijken. Zorgen dat zaken soepel verlopen. Overal een stap op vooruit zijn. Meedenken, brainstormen. En gewoon een praatje maken bij de koffieautomaat. Ik mis het.

Toen jij vanochtend  mopperend opstond om je klaar te maken voor je werk, besefte je je toen wel hoeveel geluk je eigenlijk hebt?

i heart work

2 gedachtes over “Werk-e-mail

  1. Ik heb een geweldig leuke baan. En het is echt niet zo dat ik elke dag juichend naar mijn werk ga, maar inderdaad: Ik ben A. Blij dat ik werk heb, B. Blij dat ik werken kan en C. Heb ik gewoon ontzettend veel geluk dat ik A. En B. zo goed kan combineren.

    Jouw woorden zetten mij weer in het hier en nu, en ja, ik ben ontzettend blij. En ik hoop dat jij ook weer aan het werk kan..! Ik hoop dat mijn woorden overkomen zoals ik ze bedoel.

    Like

Geef een reactie

