Vrijdagochtend

Een grote vlaag van koude lucht maakt me wakker wanneer het puntje van mijn dekbed wordt opgetild. Een klein lijfje nestelt zich tegen me aan. Twee kleine koude voetjes worden tussen mijn warme benen gestoken; ze voelen aan als ijsklompjes. Twee nog koudere handjes worden om mijn nek geslagen. Ik krijg een kopstoot en een dikke bos blond krulhaar in mijn mond, wanneer ze haar mond dicht bij mijn oor brengt. Ze fluistert: ‘Mama, jij vindt mij toch lief?’. En het enige wat ik voel op dat moment, is liefde. Mijn hart stroomt ervan over en vult elke ledemaat, elk orgaan, elke cel, met liefde. Ja, mama vindt jou lief. Meer dan ik je zeggen kan.

En nou stilliggen!

kleuter voeten koude voetjes

4 gedachtes over “Vrijdagochtend

  1. Voor dat moment zou ik heel veel geld over hebben, maar ik zie mijn 13-jarige puber dit niet meer doen,………jammer maar helaas, nochtans blijft mijn liefde voor hem ontzettende sterk en vooral onvoorwaardelijk,……..

    Like

Geef een reactie

