W A A R O M

De zoveelste dag. De zoveelste dag waarin ik op bed lig. De zoveelste dag waarin ik op bed lig met killing koppijn.

I K  W I L  N I E T  M E E R

Dit is geen leven; dit is de hel. Mijn hel. Elke dag weer.

Ik weet niet meer wat te doen. En kom alsjeblieft niet aan met wijze woorden die me vertellen dat ik het moet accepteren. Dat ik de pijn moet ‘omarmen’ en er niet tegen moet vechten. De eerste die dat nog een keer tegen me zegt, zal ik laten zien hoe erg ik de pijn zat ben. En die zogenaamde wijze woorden.

Pijn is je hoofd sucks. Zo simpel is het. Enorm zeurende, bonkende, zware hoofdpijn, met kaakpijn, pijnlijke tanden, oogkassen die voelen alsof Mike Tyson gisteravond op je heeft staan intimmeren, lichtflitsen, strakke banden om je hoofd, pijn in je nek, pijn in je schouders, tintelende armen en gevoelloze vingers, is niet te doen. Zo wil ik niet meer leven.

Elke keer heb ik een beetje hoop: fysiotherapeut, neuroloog, ortho-manueel arts, revalidatiearts, nieuwe pijnstilling. Elke keer wordt die hoop weer de grond ingestampt. Die nieuwe pijnstillers tegen zenuwpijn die ik nu ruim 5 weken slik, begonnen hoopvol. De pijn tussen mijn schouderbladen verdween en dat zou vast doorzetten naar mijn hoofd, toch? Toch? Bovendien sliep ik als een os nadat ik ze ’s avonds had ingenomen. Nu alle bijwerkingen zijn verdwenen slaap ik niet meer. Heb ik een duf hoofd de hele dag. En is de hoofdpijn in alle hevigheid nog steeds aanwezig. Om nou deze heftige pillen te blijven slikken enkel en alleen om de pijn tussen mijn schouderbladen niet meer te hoeven voelen… nee.

Ik ben boos. Zo ontzettend boos. Woedend. Ik wil slaan. Schreeuwen. Schoppen. Gillen tot ik geen stem meer over heb. Krijsen. Krabben. Ik wil die eikel vermoorden. Waarom ben ik die dag nou op dat tijdstip vertrokken? Waarom ben ik niet nog even naar de wc gegaan? Waarom stond het licht zo lang op rood? Waarom ben ik niet via een andere route naar huis gereden. Waarom had ik mijn helm goed vast waardoor ik nog leef? Waarom? Is er een reden dat ik dit mee moet maken? En zo ja, wat dan? Vertel het me. Alsjeblieft. God, kosmos, Allah, wie dan ook: vertel het me. Alsjeblieft. Alsjeblieft: waarom? Waarom?

W A A R O M ?

11 gedachtes over “W A A R O M

  1. Pfff ellende dat is het. Ik woon in Hengelo in het mooie Twente. Wat hier veel gebeurd is dat men de grens over gaat richting Duitsland. Daar is meer mogelijk en zijn de wAchtrijen korten en vaak het expertise groter. Wellicht is dit iets om over na te denken.
    En verder denk ik: smoke weed every day😲

    Like

  2. Helaas geen troost of oplossing te bieden.

    Weet wel dat ik in verkeer drie keer uitkijk en oplet, nog meer dan voorheen om dit te voorkomen. Wellicht geeft dat nog enige betekenis.

    Like

Geef een reactie

