Te koop: vouwwagen

We waren er met z’n allen zo hard aan toe na het afgelopen anderhalf jaar. We hadden even een change of scenery nodig, even weg uit het huis en van de sores sinds het ongeluk. Op vakantie dus!

Ik wist dat het zwaar zou worden voor me. Sowieso het reizen. De 3 uur naar Pinkpop hadden me laatst al goed de das om gedaan, dus de 13 uur naar de camping in Frankrijk zou geen plezierreis worden. Toch had ik ervoor gekozen het in 1 keer te rijden, net zoals we altijd deden. Liever in 1 keer en dan een paar dagen plat, dan een paar dagen pijnlijden in de auto. Ik bleek me alleen te hebben verkeken op de duur van het herstel: een paar dagen werden anderhalve week.

En het was warm in de Ardèche. Heel warm. Gemiddeld zo’n 35 graden, ook in de schaduw. Warmte en hoofdpijn gaan slecht samen, weet ik nu. Dus na de anderhalve week van rugpijn, bekkenpijn, killing koppijn en platliggen, was ik er nog niet. De killing koppijn en het platliggen gingen gewoon door.

Het bed in de vouwwagen is natuurlijk niet te vergelijken met het speciale traagschuimmatras dat ik na het ongeluk heb moeten aanschaffen. Zelfs niet met een extra matrasje erop. Ook zo’n dik blauw luchtbed, dat we voor de zekerheid al extra hadden meegenomen, was geen succes. Ik stond dus elke ochtend al op met pijn. Nou ja, opstaan… uit bed slepen. Na het ontbijt, douchebeurt en wat zwemmen met de monstertjes zat ik er dan alweer helemaal doorheen. De pijn was niet meer uit te houden, en mijn hoofd stond op klappen. Niet alleen door de hoofdpijn, maar ook doordat mijn hoofd sinds het ongeluk niet veel meer kan hebben. Een paar uur prikkels vormt al een aardige overkill. Na een paar uur slaap kan ik er normaliter weer tegenaan; thuis slaap ik dan ook zo’n 3 uur overdag. Overdag slapen op een bloedhete camping zat er alleen niet in. We hadden al speciaal een veldbedje aangeschaft, zodat ik buiten kon liggen in plaats van in een warme tent. Maar een siësta van 3 uur lukte me niet in de warmte. Dus ik verdween elke avond na het eten weer in de tent om te slapen met behulp van een groot assortiment pijnstillers.

Mijn vakantie: blije snoetjes van de monsters in het zwembad, heel veel pijn, heel veel pijnstillers, beetje zwemmen, 2 marktjes bezocht omdat ik anders knettergek werd van de verveling en 1 keer weggeweest om te deltavliegen (wat echt wel ontzettend gaaf was). Heel veel rusten, nog heel veel meer pijn en een man die nog steeds heel hard aan rust en vakantie toe is.

We hadden besloten om eerder te vertrekken, omdat ik ondertussen echt niet meer weet waar ik het moet zoeken van de pijn. Helaas stortregent het nu al uren en is de lucht donker van de onweerswolken. Een vouwwagen afbouwen doe je helaas niet zomaar even, en al helemaal niet in de stortregen. De voorspelling is dat het nog zeker 2 dagen aanhoudt…

Conclusie: voor mij geen vakanties meer als mijn lichamelijke toestand niet meer verbetert. En dat is een fokking zure conclusie waar ik heel verdrietig van word. De hoop op enige verbetering ben ik namelijk al een poosje kwijt.

Wil iemand een vouwwagen overnemen?

Een gedachte over “Te koop: vouwwagen

Geef een reactie

