‘Me time’

Het is nu bijna een week dat ik helemaal stopte met de antidepressiva. En ik heb het idee dat de ergste afkickverschijnselen voorbij zijn. Ik wilde zeggen: 1-0 voor mij. Maar het is geen wedstrijdje, geen gevecht. Nee, het is gewoon tijd. Tijd voor míj. Tijd om mezelf weer terug te vinden.

Dus dat is wat ik ga doen de komende week. Ik merk dat ik behoefte heb aan ‘me time’, zoals ze dat in het Engels zeggen. Even helemaal niets. Dat klinkt misschien heel raar uit mijn mond, aangezien ik al 21 maanden alle tijd voor mezelf heb. Maar toch heb ik mezelf de afgelopen 21 maanden vooral heel druk bezig gehouden. Met van alles, maar niet met mezelf. Nu is het tijd om even een stap terug doen, een pas op de plaats. De komende week ga ik gebruiken om puin te ruimen. In mijn hoofd, in mijn lijf, in mijn huis. Zaken op orde stellen. Even geen Twitter (en dat wordt ontzettend afzien!), maar tijd met mezelf. Wandelen, opruimen, nadenken, voelen. Het leven is gewoon te kostbaar om ontzettend druk bezig te zijn met onbelangrijke zaken.

Het voelt goed. Het voelt echt alsof ik mezelf weer een beetje aan het terugvinden ben. Ik heb alleen wat meer tijd nodig.

2 gedachtes over “‘Me time’

  1. Heel begrijpelijk dat je tijd voor jezelf nodig hebt en even een stap terug doet voor jezelf. Ik wens je al het beste toe, en hoop voor je dat het je lukt om orde op zaken te krijgen.

    Like

Geef een reactie

