Tattoo nr. 5: Gregjes tattoo

tatoeage, vogels, buizerds, buizerd, buzzard, buzzards, tattoo, shoulder, schouder,

Een warme nazomerdag, ergens in september. We zitten in de tuin. Jij leest een boek, ik lees mijn timeline. Af en toe praten we wat, maar onze stiltes zijn aangenaam. We hoeven niets te zeggen. Wij begrijpen elkaar, jij en ik. Met een enkele blik, met een gebaar; woorden zijn niet nodig.
Ik hoor het schelle gefluit en ik kijk op, de hemel afspeurend. Twee buizerds cirkelen hoog in de blauwe lucht, spelend met de thermiek. ‘Konden wij maar zo zweven,’ zucht ik. Jij knikt. ‘Wat zou ik dat graag willen,’ zeg je. ‘Vrij, zonder zorgen, zweven in de lucht.’ Zoals altijd snap ik precies wat je bedoelt. Geen pijn, geen beperkingen. Alleen maar je vleugels uitslaan en gedragen worden door de wind. Wat moet dat mooi zijn. ‘Dan vlieg ik naast je, net als die buizerds. Voor altijd.’

Pukkelpop 2012. Zo kort ken ik haar nog maar. Maar in dat bloedhete weekend sloot ik haar volledig in mijn hart. Wij snapten elkaar, als like minded souls, ondanks ons leeftijdsverschil, ook al kenden we elkaar nog maar een paar uur. We maakten plezier. Genoten van de muziek en de mensen om ons heen. In de schaduw van haar tent mocht ik rusten. Op mijn beurt overtuigde ik haar ervan dat ze zonder pruik nog mooier was. Bij haar mocht ik mezelf zijn; ik hoefde me even niet groot te houden. Zij begreep het. En op het moment dat zij op haar beurt in mijn armen uithuilde, voelde ik dat onze vriendschap werd geboren. Een hechte vriendschap. Tot op de dag van vandaag, voor zolang het mag duren.

Mijn 5e tatoeage is voor haar, voor mijn liefste Gregje. Een extra speciale tattoo doordat Gregje erbij kon zijn toen ik het liet zetten. Naast alle andere mooie herinneringen zal ik die blik op haar snoetje toen de tattoo klaar was, nooit meer vergeten. Vanaf nu heb ik Gregje voor altijd bij me, ook wanneer de dag komt dat ik haar niet meer kan knuffelen. Wij samen, zwevend op de thermiek, op mijn schouder. Voor altijd.

 

Friends, vriendschap, ziekte, tattoo

 

 

9 gedachtes over “Tattoo nr. 5: Gregjes tattoo

  1. Beste, lieve Chantal,
    Ik heb al eens eerder een linkedin aanvraag gedaan en dat is niet beantwoord. Ik kan me dat wel voorstellen. Ik heb je blog gelezen over je vriendin. Ik heb nog nooit eerdere blogs gelezen maar in mijn zoektocht naar jou heb ik hem gelezen. Ik was diep onder de indruk en ook mijn vrouw vond het een zeer emotioneel verhaal. Ik hoopte dat we elkaar weer op Pinkpop zouden ontmoeten. Ik had no. wat foto’s van vorig jaar (nog altijd op mijn mobieltje) van ons samen en met Joost en onze Tom.
    Het verkrijgen van kaarten was voor ons exact hetzelfde. Ook wij waren vanaf half negen ingelogd en ik had Tom naar de VVV gestuurd om kaarten te halen. Ik moet je vertellen dat ik dagen van tevoren buikpijn heb gehad en bloednerveus voor de computer heb gezeten. Van tevoren zelfs een mail naar Buro Pinkpop gestuurd of er voor gehandicapten niet een uitzondering wordt gemaakt om toch via voorkeur geplaatst te kunnen worden. Geen reactie, ik was er ook laat mee. Het is ons wel gelukt maar jouw relaas stemt me heel somber: die kut-aanmelding van tevoren dat de Stones zouden komen, vooral toen die definitief kwamen, bij DWDD gemeld door Jan Smeets. Ik hoop dat het je toch nog lukt om een paar plaatsen te bemachtigen. Mogelijk moet je wat relaties inschakelen bij 3FM. Eric of Giel misschien? Ik hoop dat het je lukt. Als je me een adres geeft mail ik wat foto’s van vorig jaar. Nogmaals: ik gun het je verschrikkelijk, wat zou het mooi zijn als je er toch bij zou kunnen zijn en zo je belofte alsnog waar zou kunnen maken. Heel veel liefs en sterkte toegewenst en wellicht tot ziens, hoors of wat niet meer zij…. Harrie ( de tandarts )

    Like

Geef een reactie

