Zak er in

Ik ben boos. Boos op mezelf. Boos omdat ik me laat kwetsen door wat andere mensen vinden. Boos omdat ik de laatste tijd een aantal keer via-via te horen heb gekregen dat er mensen zijn die totáál niet snappen dat ik al mijn zielenroerselen opschrijf op mijn blog. Die vinden dat ik mezelf daarmee veel te kwetsbaar opstel, mezelf belachelijk maak en dat er geen werkgever is die mij ooit nog wil aannemen wanneer ik weer aan de slag kan. Rationeel weet ik dat het om mensen gaat die zelf behoorlijk gesloten zijn, die waarschijnlijk alles doen ‘omdat het zo hoort’, die enkel bezig zijn met wat anderen van ze vinden en – vooral – die niet het lef hebben dit soort opmerkingen recht in je gezicht te maken. Dus wat zou ik me ervan aantrekken, toch?

En toch merk ik dat ik dat wel doe. Het remt me af. De afgelopen weken ben ik al zo vaak gestart met een blog, maar halverwege haakte ik af. Mijn laatste blogpogingen waren namelijk inderdaad nogal persoonlijk. Zoals alles op mijn blog, maar nu misschien nog wel meer door de fase van het revalidatieproces waar ik nu in zit. En omdat ze zo persoonlijk waren, hoorde ik constant zo’n stemmetje in mijn hoofd bij het teruglezen: ‘Wie wil haar nou nog aannemen als ze de gevolgen van haar hersenletsel zo duidelijk beschrijft?’ Of ‘Ze vraagt alleen maar om aandacht.’ En ik heb echt ontzettende behoefte om het van me af te schrijven. Heel erg extreem die behoefte. Echt lekker gaat het namelijk niet met me op het moment.

Ik heb hierdoor serieus overwogen te stoppen met bloggen. Maar ik heb besloten dat ik dat helemaal niet wil. Ik stop niet voor anderen. Ik blog zoals ik ben: open, eerlijk, oprecht. Mijn leven is te kort en te kostbaar om mezelf anders voor te doen. Kun je je daarin niet vinden, dan is dat jammer. Voor jou. Dan scheiden onze wegen zich.

Dus, lieve mensen die deze mening zijn toegedaan: zak er in. Punt. Lees het dan niet. Simpel.

10 gedachtes over “Zak er in

  1. lieve schat,

    Als bloggen jou de lucht geeft die je nodig hebt moet je vooral niet stoppen. Sinds wanneer ben jij iemand die zich laat leiden door wat anderen van je denken? Ohh en mocht dat wel zo zijn heb je meteen een mooi puntje voor bij je psyg!

    En als een werkgever deze blogs zou lezen, so what! Ze zien je alleen vechten doorzetten volhouden, sterker en beter worden.

    Ik heb al die tijd geen blog bij gehouden, wellicht deels uit schaamte en te doen als of er niets aan de hand was. HAHAHA Liar I am 🙂
    Met als vervolg dat je dus mensen 100 keer moet vertellen uitleggen en herhalen wat er aan de hand is.
    Als ik jouw blog lees denk ik dat had ik ook moeten doen, je inspireert mensen met je schrijfsels vergeet dat niet.

    Je moet doen wat je hart je ingeeft, ga lekker door met schrijven als dat is wat je wilt. Mensen die het niet snappen als ze het lezen gaan je zeker ook niet snappen als ze niets lezen. Het is niet jouw probleem. Jouw problemen vreten al genoeg aandacht om hier ook nog eens aandacht aan te schenken.

    Ik denk aan je, Be strong!

    Like

    1. Hoi Chantal,

      Wees trots op jou zelf, wat jij doet is beter dan sommige zogenaamde ‘verharde
      mensen doen.( oogkleppen voor en wegkijken.)

      Ik heb laatst een kaartje met de volgende tekst gekocht:

      Follow your own path
      and you will be given wings to fly.

      Ik heb er alleen maar bewondering voor als mensen zich kwetsbaar opstellen..

      Hartelijke groet
      Irene

      Liked by 1 persoon

  2. Goed zo! Respect en even een buiging! Wat rot dat mensen op die manier op jou en je uiten reageren. Ik vind het juist heel mooi dat je persoonlijk blogt! En schijt aan wat de rest daarvan vindt!

    Like

  3. Iik heb alleen respect ,als mensen zich kwetsbaar kunnen opstellen als dat nodig is. De
    wereld zou een stuk mooier worden als mensen eerlijk en fijngevoelig kunnen zijn.

    Like

Geef een reactie

