Voor mijn allerliefste Gregje

Gregje

Those who are dead, are not dead, they’re just living in my head.

 

Mijn allerliefste Gregje,

Vriendschap is een ziel in twee lichamen, zeggen ze wel eens. En dat geldt voor ons zeker, vanaf het eerste moment dat we elkaar ontmoetten. Wij begrijpen elkaar, jij en ik. Met een enkele blik, met een gebaar, als gelijkgestemde zielen.

Ik ga je zo ontzettend missen, lieverd. Je hebt geen idee. Een wereld zonder jou kan ik me gewoon niet voorstellen. En toch zal ik dat moeten. Want vandaag is de dag gekomen waarvan we wisten dat-ie zou komen. Vanaf vandaag kan ik je nooit meer knuffelen, tegen je aan praten of bij je mopperen of uithuilen. Geen festivals meer voor ons, geen feestjes op het strand, geen avonden samen op de bank.

Ik ben zo blij dat ik jou heb mogen leren kennen, met jou in mijn leven, met jouw vriendschap. Hoe kort het ook maar heeft mogen zijn. Jij wist me altijd op te beuren en me door de rotdagen te sleuren. Jij verlichtte mijn donkere dagen met jouw vreugde. Ik hoop zo dat het andersom net zo was. Je bent mijn voorbeeld; hoe jij bleef vechten, niet opgaf, altijd lief en positief bleef. Maar zo was je gewoon, mooi vanbinnen en vanbuiten. En ik beloof je hierbij nogmaals dat ik ook niet opgeef: ik vecht door.

Gelukkig heb ik je voor altijd bij me, wij samen, op mijn schouder. Ik koester de herinneringen aan die dag, aan jouw blije snoetje, met heel mijn hart. Sindsdien zie ik je elke dag in de spiegel. Zelfs als ik 87 word, zal ik je nog dagelijks op mijn schouder een kus geven. Voor altijd, lieffie, zoals beloofd.

En vergeet onze afspraak niet: als jouw hemel op die van mij lijkt, dan zie ik je onder de boom. Dan lopen we van daar hand-in-hand samen naar het festivalterrein, slaan we het rolstoelplatform over en gaan we helemaal vooraan staan zingen en springen bij de band. Ik houd je eraan.

Ik hou van je, met hart en ziel. Voor altijd en eeuwig. En weet: ‘We only part to meet again.’

Dag lieve Gregje. Kusje op je neusje.

 

Gerelateerd: Gregjes tattoo, Hemels

 

9 gedachtes over “Voor mijn allerliefste Gregje

  1. En toen zat ik te huilen achter mijn computer, in de hoop dat als ik ga er iemand zal zijn die zulke prachtige woorden voor mij zal willen schrijven. Ik hoop van harte dat die boom er staat en dat ze er verlost van pijn en verdriet tegenaan mag leunen, wachtend op jou. Ze zal wel héél lang moeten wachten, maar ik denk zomaar dat ze dat niet erg vindt. Wat een giftig verdriet valt jou vandaag ten deel, ik wens je kracht om het te dragen!

    Like

Geef een reactie

