Het voelt verdomde zuur

Ik geef op. Het is klaar. Schijnbaar mag het gewoon niet.

Ik wilde niets liever; ik wilde mijn belofte aan Gregje nakomen. En ja, ‘tuurlijk wilde ik dit jaar ook gewoon naar een festival, en Pinkpop is voor mij – met al mijn klachten sinds het ongeluk – gewoon het meest geschikt.

Alles heb ik geprobeerd. Van kaartjes kopen via de officiële kanalen tot meedoen aan prijsvragen. Vrienden, kennissen, collega’s, allemaal vertelden ze mij dat ze mails hadden verzonden aan de Pinkpop-organisatie, aan Giel Beelen, en zelfs rechtstreeks aan meneer Smeets. En ja, zelf heb ik dat uiteindelijk ook nog gedaan, niet voor mezelf, maar voor Gregje. Het heeft niet geholpen.

Ik wilde zo graag dat ik dit keer voor het eerst serieus bezig was met kaarten kopen via het illegale circuit. Iets wat ik normaal nooit doe, want ik heb daar totaal geen vertrouwen in. Maar dit jaar moest ik wel, dat ik wilde mijn belofte aan Gregje nakomen. Dus ik belde telefoonnummers die werden beantwoord door rare bandjes. Kreeg achternamen en bankrekeningnummers toegestuurd met het verzoek het geld daarnaartoe over te maken. Elke keer haakte ik op het laatste moment af omdat het niet koosjer voelde. Tot van de week.

Afgelopen donderdagavond werd ik gewezen op een advertentie op Marktplaats, van Richard Plaijfair. Oplichter, Richard Plaijfair, C.R.G. Plaijfair, kaartjes, Pinkpop Ik belde meteen en mijn buikgevoel vertelde me dat het klopte. De jongen aan de telefoon klonk oké (zelfs met die achternaam), zijn verhaal klonk logisch, en bovendien zat hij op dit moment in een rolstoel met een infectie aan zijn gebroken been, een mede-mankepootje dus. Dat schept een band. Dacht ik. Ik maakte het geld over en we hadden nog een paar keer contact via e-mail. Op vrijdagochtend zouden de tickets aangetekend worden verzonden. Donderdagnacht overleed mijn telefoon en zaterdagmiddag had ik pas een vervangende telefoon. De tickets waren nog niet binnen en ik had 3 oproepen gemist van Richard. Ik belde gelijk terug en werd direct doorverbonden met een voicemailbox. Tot op heden heb ik geen tickets ontvangen, is Richard telefonisch niet meer bereikbaar en krijg ik geen respons op mijn mails aan hem. Ik ben dus opgelicht. Kak. Met pijn en moeite hadden we 350 euro bijeengeschraapt voor Pinkpop en dat is dus nu weg. Foetsie. Door zo’n eikel en mijn naïviteit.

Mijn laatste hoop is dus nu gevestigd op het winnen van kaartjes. Kaartjes kopen kan immers niet meer. De kandidaten voor de Pinkpop-wedstrijd die 3FM-dj Giel Beelen vanochtend echter aan de telefoon had hadden inderdaad pech gehad: ze hadden 9 euro te weinig op hun bankrekening gehad waardoor het niet was gelukt, of gewoon dikke pech bij de start van de kaartverkoop. Maar ik vroeg me echt af waarom IK dan niet werd gebeld. Ik heb pech gehad bij de voorverkoop, ik ben opgelicht en het allerbelangrijkste: ik heb een belofte gedaan aan mijn onlangs gestorven vriendin. Een belofte die ik nu niet kan nakomen.

Maar het mag niet zo zijn. Misschien heeft Gregje besloten dat ik beter niet naar Pinkpop kan en stuurt ze nu vanaf haar wolk al mijn plannen in de war. Ik zie het haar praktisch doen, met een grote grijns op haar gezicht.

Geen Pinkpop dus voor mij dit jaar.

Het voelt verdomde zuur.

 

Gerelateerde berichten: You can’t always get want you want, Voor mijn allerliefste Gregje, Tattoo nr. 5: Gregjes tattoo

 

11 gedachtes over “Het voelt verdomde zuur

  1. Aw, dit doet pijn! Emotioneel en in je portemonnee; Wat vreselijk voor jou. Maar Gregje kijkt tevreden naar beneden en ze vindt het best okee, daar ben ik zeker van! Veel sterkte meis!

    Like

  2. Beste Chantal, ik zag jouw item op het journaal en het raakt mij erg dat je niet naar Pinkpop kunt om oa je overleden dinnetje te eren. Een vreemde heeft je belazerd en ook nog eens je spiritueel samenzijn met je maatje ontnomen. Nu hoop ik dat een vreemde (die net als ik het journaal zag) je alsnog kan helpen aan kaartjes. Ik ga alvast voor je duimen 😉 ……

    Liked by 1 persoon

      1. Oh wat fijn voor je, ook ik had het journaal gezien en zei vanmiddag tegen mijn dochter ik ga een fb actie organiseren, deze dame moet gewoon naar Pinkpop dus ik de laptop gepakt je eerst even gegoogeld en zo kom ik hier en zo lees ik dat het gelukt is! Had met liefde wat opgestart in de hoop dat het zou lukken maar het is niet meer nodig ook dat is gelukkig 🙂 Geniet Chantal van alle dingen op je pad! Warme groet….Carmen

        Like

        1. Dankjewel! Wat ontzettend lief. Ik ben echt door het dolle heen. Het wordt een emotioneel zware Pinkpop, maar ook mooi en speciaal. Beter kan bijna niet, alleen Gregje had erbij moeten zijn. Maar dat is ze vast, in spirit.

          Like

          1. Natuurlijk is ze erbij Chantal geloof me! Ik lees het verslag tzt wel neem ik aan 🙂 Ben zo blij voor je….je hebt het vet verdiend.

            Like

Geef een reactie

